2020. július 22. 16:56 - GeekGeneráció

Öt dolog, amit az új Harry Potter-játéktól várok

Írta: Dante

Évek óta nyílt titok, hogy láthatáron van egy nagyköltségvetésű Harry Potter-játék. Körülbelül két éve szivárgott ki az internet sztyeppén az a trailer, amit egy mobiltelefonról vettek fel, viszont akkor még gyanakodhattunk, hogy mi van, ha igazából ez csak kacsa, és nem is készül valójában tripla-A Potter-játék?

borito.jpg

Azóta viszont megbízható források erősítették meg (többek között Jason Schreier), hogy a projekt igenis él, és valamivel az idei DC FanDome után fogják leleplezni. Ez augusztus 22-én esedékes, de hogy utána még mennyit kell várnunk, az jó kérdés - az azonban szerencsére borítékolható, hogy érkezik.

No de mit is várok én ettől az egésztől? Tudni kell, hogy az első három Harry Potter-játéknak nagy rajongója vagyok, azonban az adaptációk sosem robbantak akkorát, amekkorát ez a széria érdemelne. Márpedig minden adott ahhoz, hogy egy zseniális videojáték szülessen a Varázsvilág alapján, tripla-A kereteken belül, mégsem játszotta meg még senki ezt a zsugát.

Arról meg már nem is beszélve, hogy bár frenetikusnak tartom a filmszériát, úgy érzem, itt lenne az ideje, hogy bővíteni kezdjék a Potterverzumot. Garantáltnak tartom, hogy az HBO Max feltűnése automatikusan magával hoz majd egy sorozatot, illetve mint azt már kiszivárogtatták, a játék is azután fog játszódni, hogy a Pottermort leszámolás megtörtént (ígérem, ez volt az utolsó szóvicc... egyelőre). És itt rá is térünk az első pontra...

1. A Varázsvilág rétegelése, elmélyítése, kibővítése

A szivárgások sorában szerepelt egy olyan információ, miszerint a készülő játék sötét hangulattal fog bírni. Ötödévesként kerülünk át egy másik suliból a Roxfort kötelékeibe, szóval minden adott ahhoz, hogy legalább azt a szintű "dark életérzést" átadják, amit a Főnix Rendje film is szállított.

Mivel időt ugrunk, nem kell Voldemorték sztorijához ragaszkodniuk a készítőknek, így egyértelműen számítok arra, hogy bővítik ezt a dúsgazdag, izgalmas univerzumot, sőt mi több, akár felnőttes elemekkel is elkezdik mélyíteni. Ha nem is feltétlenül ettől a játéktól (hiszen mégiscsak egy iskolást fogunk irányítani), de az elkerülhetetlen HBO Maxos szériától azt várom, hogy masszívan belemenjünk a felnőttes oldalába ennek az egésznek.

Politika, gazdaság, társadalmi kérdések - csupa olyan dolog, amiket a filmeken keresztül már megtapasztalhattunk jócskán, viszont úgy gondolom, hogy ezeket akár lehetne olyan szinten is kezelni egy jövőbeni produktumban, mint ahogyan George R.R. Martin frissített A gyűrűk ura receptjén a Trónok harcával. Nyilván nem azt várom, hogy kezdjenek vérengzeni és szexelni minden második jelenetben, szimplán tárják fel a világ új aspektusait, új megközelítésből.

2. Egy a varázsláshoz méltó harcrendszer

Oké, tegyük túl magunkat a nosztalgián egy picit: azért az eddigi Potter-játékok harcrendszerei mindennek nevezhetőek, csak méltónak nem. Gyakorlatilag géppisztolyként szórják a Rictusemprákat és a Diffindókat a fiatal varázslónövendékek, nekünk meg csak annyi a dolgunk, hogy izomból nyomkodjuk az adott gombot.

1280x720_harry-potter-and-the-deathly-hallows-severus-snape-alan-rickman.jpg

Belengették már egy (sajnos kevésbé megbízható) pletykában, hogy állítólagosan ritmusjátékszerű harcrendszerre számíthatunk a készülő videojátékban, ami viszont már egy jóval barátibb koncepció - már persze, ha jól vitelezik ki. Még ez megerősítésre vár, de bízom benne, hogy eljutott a játékot készítő Avalanche Software-hez a hír, hogy sokan gyatrának találták a Potter-játékok GTA-s "lövöldözését".

Persze a ritmusjátékról itt senkinek ne a Just Dance és társai jusson eszébe, hanem szimplán a harc hevében jó időben megnyomott gombok és a varázslatok jól időzített elsütése az, amit vélhetően takar ez a leírás. Mondhatnám úgy is, hogy én örülnék neki, ha egy Soulsborne-szerű mechanikával vérteznék fel a gameplayt, és megbolondítanák azt egyfajta Potteres érzettel.

3. A kviddics csapat legjobbja leszek, és ebben senki nem állít meg

Nagy rajongója vagyok a Rockstar Games által hegesztett Bully-nak. Ami a leginkább vonz benne minden egyes alkalommal, hogy tokkal-vonóval átadja az iskolai életérzést, és mivel itt egy varázsiskoláról van szó, így egyértelmű, hogy még több kiaknázatlan potenciál leselkedik ránk.

maxresdefault_31.jpg

Merthogy szinte evidens, hogy a rajongók java része ezt is át szeretné élni Roxfortban: legyen házak közötti verseny, legyenek tanórák, legyenek vizsgák, mutasson túl az egész annál, hogy egy lineáris sztorit végigjátszunk. Persze nem egy iskolaszimulátort várok, de azzal csak nyerhet a játék, ha ezek az elemek is kidolgozásra kerülnek.

Illetve pedig, ami kell és kötelező: kviddics, minden mennyiségben. Én már a Harry Potter: Quidditch World Cup nevű szoftvert is csíptem, ami valljuk be, nem egy túl bonyolult feldolgozása ennek a fiktív sportnak, de ha sikerül mindezt még mélyebben, "realisztikusabban" (már amennyire lehet) és izgalmasan játékra vinni, akkor az biztos, hogy engem senki nem szakít ki a pályáról.

4. Ebből lehetne ám egy mély RPG-t is csinálni, csak mondom

Ma már szinte mindenben vannak RPG elemek, ez tény. Hogy ez gond? Nem gondolom. Egy olyan lehetőséggel egészíti ki a fejlődés a játékokat, ami miatt azt érezzük, hogy egyre erősebb a karakterünk, van miért küzdenünk, előrehaladnunk, valamint én, mint megrögzött RPG-fan, üdvözlöm azt a gondolatot, hogy képességfák armadája és statisztikákkal felvértezett pálcák várjanak a játékba lépve.

harry-potter-star-tom-felton-just-got-sorted-intohufflepuff_ar7z_h720.jpg

A döntéseket, az elágazó küldetéseket személy szerint egyáltalán nem hiányolom. Persze nem fogok felháborodni, ha a hivatalos bejelentés nyomán az is kiderül, hogy többféle befejezés, döntési opciók, netán választható dialógok kerülnek a játékba, de nem hinném, hogy ne működne egy Potter-játék enélkül. Az RPG műfaj fejlődési oldalát szívesebben üdvözölném, mint az imént említettet.

És ami a legszebb az egészben, hogy szépen össze is lehet kötni mindent mindennel: a tanórákon, a kviddics pályán nyújtott teljesítményünk kihathatna az ütközeteinkre, a varázspárbajainkra, és vica versa. Hasonlóan, mint mondjuk a Persona 5-ben.

5. Legyen hű Rowling univerzumához

J.K. Rowling grabancát a cancel culture elkapta és nem ereszti, így sokan elítélik jelenleg, mint személyt, sőt mi több, olyan hírek jönnek, hogy a játék munkálataiban szinte egyáltalán nem vett részt Rowling. Ezt utána a közönség egy része kapásból selling pointként kezdte üdvözölni, a magam részéről viszont inkább aggodalmat keltett.

jk-rowling-cropped.jpg

Főleg azért, mert sajnos volt már rá példa, hogy a játékadaptáció nem hordozza azt a hangulatot, amit a franchise egyébként képvisel (rád nézek, Shadow of Mordor...), és miután a Varázsvilág kitalálóját, Rowlingot még csak kreatív tanácsadóként sem hívják be, így tartok tőle, hogy megtörténik az, mint mondjuk az új Star Wars trilógiánál - a sokunk által imádott univerzum torz továbbgondolását kapjuk.

Ez persze előremenő aggodalom, félreértés ne essék; konkrétan még a hivatalos bejelentés sem történt meg, úgyhogy nehéz lenne bármi konkrétumról szót ejteni, de mint előjel, nem tartom pozitívnak, hogy az írónőt kihagyják a procedúrából. Ennek ellenére szeretném, ha tévednék, és bízom az Avalanche srácaiban, még akkor is, ha korábban nem nyomta soha ekkora kaliberű projekt a vállukat.

Kövesd a Geek Generációt a többi platformon is:

YouTube-csatornánk - videók, podcastek és minden egyéb!
Twitter oldalunk - értesülj elsőként a csapatunkat érintő infókról!
Facebook oldalunk értesülj elsőként a blogra kikerülő bejegyzéseinkről!
Spotify - innen is hallgathatod podcast adásainkat!
Anchor - innen is hallgathatod podcast adásainkat!
Google Podcasts - innen is hallgathatod podcast adásainkat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://geekgeneracio.blog.hu/api/trackback/id/tr7616042626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása